oncontextmenu="return false">

Gårdagen/idag

Spara spara spara.
Tidigt på morgonen klipptes allt nött hår bort. Matheus kom och höll mig sällskap nästan hela dan. Vi såg på Armageddon som nästan fick mig att gråta. Jag har så himmla lätt till tårar när jag ser på filmer.
Igår gjorde jag också ett svårt beslut. Pappa sa att när vi inte behöver moppen mer så är det upp till mig och syrran när vi vill sälja den. Pengarna för moppen skulle jag och syrran få dela på. Jag har velat fram och tillbaka, sälja-inte sälja-sälja-inte sälja..
Eftersom att syrran i princip aldrig kör moppen så var det upp till mig om jag ville ha kvar den eller inte. Igår beslöt jag mig för att vi ska sälja den. Jag har länge velat ha en egen systemkamera så att jag slipper låna syrrans hela tiden då inte min kompaktkamera duger till allt som jag vill fota. Kamerorna som jag är sugen på kostar runt 10 000:-, och om jag får sommarjobb och pengar från moppen (om vi nu får den såld) så kanske jag har en egen system till hösten/vintern. Dom få gångerna jag säkert kommer att önska att jag hade en moppe är nog när kompisarna är ute och kör då inte jag kan, men annars så är jag säker på att jag kommer att ha mycket mer nytta av en kamera som dessutom kommer att göra mig gladare. Tänkte lägga ut lite bilder på moppen senare ifall någon skulle vara intresserad.

En inflamerad arm.
Jag tycker synd om mamma. Stackarn kan inte ens röra armen för att det gör så ont. Jag får hjälpa henne så gott jag kan och hoppas att det blir bättre snart. Om allt går enligt planerna för idag så ska jag, Anton & Jonte grilla hamburgare på deras nyinköpta muurikka på Vithatta. Att grilla med vännerna är bland det bästa jag vet. Man får en bra tid att prata om allt mellan himmel & jord, mysa och värma sig framför elden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0