oncontextmenu="return false">

Snöflingor faller ner vart än jag ser, marken lyser upp när vinterhimmlen ler


Jag kanske inte ens vet vad jag vill.
För många tankar och för mycket ny information får snart min hårddisk att krascha, det vill säga min hjärna. Jag som trodde att jag hade att jag hade allting så gott som klart för mig, vad jag ville ha i mitt liv. Men nu är jag helt clueless. Det är så blandade känslor i kroppen som drar mig åt olika håll samtidigt.
Kockduellen..
Någon mäster kock är jag då inte, men inte helt kass heller! Idag på Hk:n hade vi en så kallad kockduell där vi jobbade i flera olika mindre matlag. Först fick vi dra en lapp där det antingen stod kyckling eller köttfärs som man skulle tilllaga precis hur man ville. Vi drog en lapp där det stod till våran glädje: kyckling! Jag jobbade ihop med två jätte härliga tjejer vid namn Jossan & Maria. Vi bestämmde oss för att göra kyckling i gräddsås med frysta grönsaker m.m tillbehör och hemgjort potatismos. I början gick ju det mesta allt åt helvete! Kycklingen hade en konstistens likt gummi, potatismoset liknade mer en potatissoppa och det som skulle likna mjukbröd blev nästan hårdare än knäckebröd ;) Vi blev inte bedömda bara efter våran mat, utan av sammarbete, dukning, städning osv..
Med lite tid går det mesta och allt började lösa sig. Anna, våran Hk lärare skulle provsmaka på allas mat som dom olika grupperna gjort. Hon tyckte liksom vi att maten blev jätte bra i slutändan. Trots allt strul så fick vi ändå MVG+, och jag som trodde att man inte kunde få högre än MVG. Måste bara tillägga att vi gjorde allt utan recept och bara på improvisation. Så GO tjejer!


Kommentarer
Postat av: foto hos jenniifer - FOTORUM

sv. hejsan!

nu är jag tillbaka i min blogg igen, öppen för att kommentera och svara på dina kommentarer! tack för ditt stöd också, era kommentarer har hjälpt mig på vägen.. jag mår lite bättre nu och jag kommer med nytt i bloggen! håll även utkik för "dagens skratt" som jag ska lägga ut om en stund, KRAM.



åh tack! super fin bild!

2010-03-22 @ 18:47:35
URL: http://jsomijenniifer.blogg.se/
Postat av: Micaela espinoza

ja men visst :)

kul med MVGplus good work!

2010-03-22 @ 20:18:35
URL: http://espinozans.blogg.se/
Postat av: lisa

fin bild.

2010-03-23 @ 12:47:45
URL: http://norrlandsguld.blogg.se/
Postat av: I s a b e l l a

Härlig sommarbild!

2010-03-23 @ 16:24:09
URL: http://tinkerbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0